Afgelopen zaterdag tijdens de Bonneville VIP Launch Party in Breda werden de finalisten voor België en Nederland van Project Street Twin bekend gemaakt. Uit de Nederlandse inzendingen ging de overwinning naar Triumph Groningen met hun prachtige “ Salt Lake Racer” en voor België trok de originele “Street Tracker” van Triumph Wevelgem aan het langste eind. De finalisten zullen het tegen elkaar opnemen voor de Benelux overwinning in een laatste stemronde die zal plaatsvinden op het Salon van Brussel en tijdens de Motorbeurs in Utrecht.

Finalist NL Saltlake Racer Triumph Groningen

Vanaf de Bigtwin Bike show, waar de resultaten voor het eerst aan het publiek gepresenteerd werden, kon het publiek stemmen op hun favoriet via Facebook en op de Triumph stand in Houten. Uit deze eerste publieksronde is per land een top drie gekomen die afgelopen zaterdag aan een vakkundige jury werd voorgelegd. In Nederland verkoos het publiek, naast de “Salt Lake Racer” van Triumph Groningen, de “Vintage #54” van Motorcentrum Eibergen en de “Roké Special” van Roké Motors uit Mijdrecht tot de favorieten. In België bestond de top drie uit de “Street Racer” van BMC Assenede, de “Spitfire” van TC Moto en uiteraard de “Street Tracker” van Triumph Wevelgem.

De vakjury bestond uit Ben Kennepol - Bigtwin, Tim Dekkers - Classic & Retro, Daan Borsje - Moto Adonis, Zoran Holtkamp – Rusty Gold Motorshop, Robin Ernste, Mike de Graeve , Ron Betist – Triumph Twin Community /Triumph Owners Club Nederland en op afstand werd er gestemd door wereldkampioen custom bouwer Fred Krugger. Zij beoordeelden de projecten op hun looks, creativiteit, originaliteit, vakmanschap, afwerking en uiteraard de naleving van het regelement. De emoties tijdens het juryberaad liepen hoog op, daar ook het niveau van de genomineerden hoog lag en dus de keuze uit de goedgevulde snoepwinkel niet eenvoudig was. Uit de Nederlandse inzendingen gaf de handgemaakte kuip de doorslag en ging de “Salt Lake Racer” er met de overwinning van door. Voor België had de discussie nog wel dagen kunnen duren, maar bracht het ouderwetse “vingers in de lucht voor…” de uitkomst en kwam de witte rookpluim uit de schoorsteen voor de “Street Tracker” van Triumph Wevelgem.

Het doel van Project Street Twin is om aan te tonen dat een Triumph Custom ook voor de niet-sleutelaar betaalbaar is. Daarom is in het regelement van de Build-off een limiet gesteld aan de uiteindelijke verkoopprijs van de omgebouwde Street Twins. Zo mocht de totale toegevoegde waarde aan materialen inclusief manuren, niet meer dan € 5.100 bedragen, waarmee de uiteindelijke verkoopprijs voor Nederland op € 15.000 en in België op € 14.000 komt.

Dat de Street Twin zicht uitstekend leent voor personalisatie is wel gebleken uit de diversiteit van de projecten die opgeleverd werden door de 11 deelnemende Triumph dealers. Ook zijn we trots op de vakkundige wijze waarop de deelnemende dealers hun project hebben gebouwd.
Deelnemers Nederland: Roké Motors – Mijdrecht, Triumph Groningen – Groningen, Motorcentrum Eibergen – Eibergen, Blom Motoren – Leusden, Motorcentrum Rijen – Rijen.
Deelnemers België: BMC Assende – Assenede, Promotor – Erpe-Mere, TC Moto – Zaventem, CMB Verdeyen – Tielt-Winge, Triumph Welvegem – Welvegem, Waterloo Bikes – Waterloo.

Finalist BE Street Tracker Triumph Wevelgem

  • Pinterest

Plaats reactie

BeveiligingscodeVernieuwen

Youtube Video's

  • 2018 Yamaha Star Venture (USA mod...
  • 2017 Harley-Davidson Milwaukee Ei...
  • 2014 Indian Chief Classic, Chief ...
  • 2014 Yamaha Bolt 950 cruiser (Sta...
  • Victory Motorcycles: 15 Years of ...
  • Custom Motorcycle Show @ EICMA 20...
  • Headbanger Motorcycles @ 2011 EIC...
  • Harley Davidson styling team behi...
  • 2012 Harley-Davidson Line-up - Cr...
  • Harley-Davidson: Behind the scene...

Oliepeil Blogs