- advertorial -

De Benelux kent prachtige routes om op de motor te verkennen met veel afwisseling tussen steden, polder en natuurgebieden. Van de Ardennen tot bovenin Groningen, en alles wat ertussen ligt. Daarom krijg je hier de top 5 van mooiste motorroutes door de Benelux. 

De mooiste route: een rondje Benelux (1100 km) 
Natuurlijk is de mooiste route van de Benelux een route die door alle 3 de landen gaat. De route begint in Amsterdam, waarna je via Lisse en Alphen aan de Rijn langs Gouda naar Rotterdam toe rijdt. Vervolgens rij je in Zeeland via Terneuzen België in, richting Brugge. Vanaf Brugge gaat de route onder Gent door richting Brussel, als je wilt kun je dit stuk van de route iets verleggen zodat je wèl door Gent komt. Vanaf Brussel rij je naar Luxemburg, maar wel helemaal binnendoor. Zo kun je optimaal genieten van de natuur in de Ardennen, waarbij je langs kleine dorpjes, rivieren, bergen en door bosrijke omgevingen rijdt. Ben je een natuurliefhebber dan zal het stuk door de Ardennen het mooiste stuk van de Route zijn. Vanaf Luxemburg ga je (ook door de binnenwegen) richting Maastricht om vervolgens via Nijmegen en Utrecht weer richting Amsterdam te gaan. De gehele route gaat er vanuit dat je binnendoor rijdt, maar omdat de snelweg nooit ver weg is kun je op bijna elk stuk van de route besluiten om een bepaalde afstand tòch over de snelweg af te leggen.

Veiligheid in het verkeer
Veiligheid in het verkeer is het aller belangrijkste. Tijdens lange motortochten zit je lange periodes achter het stuur en daarom is het belangrijk dat je regelmatig pauzeert. Daarnaast is het ook belangrijk dat een helm voldoet aan de hedendaagse eisen op het gebied van veiligheid en bescherming. Logischerwijs geldt dit voor zowel motorhelmen als scooterhelmen. Bij de meeste webwinkels tref je deze informatie duidelijk in beeld. Zo beschikken alle helmen op Helmonline over het ECE 22.05 keurmerk.

Het rondje Benelux is de langste route in de top 5. Wil je geen meerdaagse motortocht rijden dan zijn de onderstaande routes wat voor jou:

Langs de Waal naar Steenwijk (330km)
Langs de Waal rij je met deze route helemaal naar het oosten van het land, om vervolgens via Urk naar Steenwijk te rijden.

Van Spa naar Namen (230+ km)
Dwars door de Belgische Ardennen, deze route is om te genieten van een prachtig stuk natuur.

Van Giethoorn door Groningen en Friesland (297km)
Deze route laat je het noorden van het land zien, waarbij je ook langs de grote steden in het noorden komt.

Vanaf Sonnis via Maastricht naar Spa (224km)
Dit is de kortste route in de top 5, maar zeker niet de minste. Naast de mooie natuur en de steden kom je tijdens het afleggen van deze route ook langs het drielandenpunt.
Welke route je uit deze top 5 tot winnaar kiest zal vooral aan je persoonlijke voorkeuren liggen. Wil je een meerdaagse tocht ga dan voor ‘een rondje Benelux’, wil je een ééndaagse route kies dan één van de overige vier tochten.

Online zijn er nog tal van andere routes te vinden. Heb je bovenstaande routes al een keer gereden of zoek je iets anders? Kijk dan eens bij de routeplanners van RouteYou of ANWB.

motorroutes Nederland


Met de Vulcan S heeft Kawasaki een ware revolutie in het cruisersegment teweeggebracht. Met zijn moderne looks, een heerlijke parralleltwin en een sublieme handling gaf de Vulcan S dan ook direct in zijn eerste jaar al zijn concurrenten het nakijken. Voor 2017 komt Kawasaki met maar liefst drie Vulcan S modellen en vele nieuwe accessoires, waaronder een schitterend Arrow uitlaatsysteem.

 MY17 Kawasaki Vulcan S 1


Voor veel rijders is de Road King de klassieke Harley-Davidson touring machine. Zijn silhouet verraadt zijn rijke historie: het design heeft de tand des tijds moeiteloos doorstaan. Zijn roots gaan terug tot 1949, toen de eerste – de FL genoemd – van de band af rolde en de open weg koos.

Voor 2017 schrijft Harley-Davidson een spannend nieuw hoofdstuk met de Road King Special, een machine die een hele nieuwe attitude presenteert; een attitude met een heel donker randje. Laag onderuit gezakt vertaalt hij de frisse, hedendaagse energie van de straat in iets dat er compleet nieuw en anders uitziet.

Brad Richards, Harley-Davidson Vice-President of Styling & Design:
“De FL lijn is altijd synoniem geweest voor de pure Harley-Davidson rijervaring. Door chroom te vervangen door zwart en het profiel van de bike te verlagen, hebben we de traditionele Road King zijn hele eigen plek gegeven in de hedendaagse custom bagger scene. Hij is gemaakt om te rijden; keihard te rijden. Tegelijk heeft hij een bruut, indrukwekkend smoel. Precies zoals de bedoeling was…”

Harley Davidson Road King Special


Triumph heeft de compleet nieuwe Bonneville Bobber in Londen geintroduceerd, de nieuwste aanvulling op de Bonneville-familie. De jongste telg in de unieke reeks Custom-bobbers van Triumph, die teruggaat tot de jaren 1940, is een echte bobber die een minimalistische stijl, een krachtige uitstraling en een functioneel ontwerp op een prachtige wijze samenbrengt.

Door een Bonneville T120 tot het hoogst noodzakelijke te strippen, blijven alleen de kenmerken van een echter bobber over, met strakke lijnen en een lage zithouding, een solozadel, een breed stuur, een minimale carrosserie en koplamp, een gewelfde tank, spaakwielen, een breed achterwiel en uiteraard de onmisbare hardtail-look.

Triumph Bonneville Bobber

Elegante technische innovatie
De bobber heeft als eerste in zijn klasse een verstelbare zitpositie in de vorm van een fraai gemaakt nieuw solozadel, dat zijn ergonomie en comfort dankt aan een aluminium bodemplaat en een bestikt kussen van dik schuim. Samen met het zadel kan ook de minimalistisch uitgevoerde klok aan de lichaamslengte en rijstijl van de bestuurder worden aangepast.

Rauw geluid en sensationele
Dankzij de nieuwe Bonneville HT-motor, levert de Bobber een toonaangevend koppel dat garant staat voor een enerverende hotrod-rijervaring en een rauw uitlaatgeluid. De lovend ontvangen 1200 cc-motor met hoog koppel, die ook de Bonneville T120 aandrijft, is voorzien van een speciale bobber-instelling om meer koppel en vermogen te leveren in de lage regionen van het toerenbereik. De ontstekingsinterval van 270° zorgt voor een soepele, lineaire vermogensafgifte door de soepel schakelende zesversnellingsbak.

Toonaangevende functionaliteit, controle en comfort
Het was ons doel een echte bobber te maken zonder in te leveren op de rijeigenschappen, het comfort of de bediening, eentje die de naam Triumph verdient. De Bobber is van alle gemakken voorzien en uitgerust met tal van rijhulptechnologieën waaronder elektronische gasklepregeling, koppelingsbekrachtiging, uitschakelbare tractieregeling en twee rijmodi.

Canvas voor een individuele stijl
De Bonneville Bobber is ontworpen met personalisatie in het achterhoofd. Er zijn dan ook ruim 150 accessoires verkrijgbaar om de stijl, de details, het comfort en zelfs de prestaties aan te passen aan de persoonlijke voorkeur van de eigenaar.

Prijzen en beschikbaarheid
De Bonneville Bobber zal vanaf de tweede helft februari 2017 beschikbaar zijn bij de officiële Triumph dealers in de Benelux. Prijzen zullen later gecommuniceerd worden.

  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_1.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_1.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_10.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_10.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_11.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_11.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_12.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_12.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_13.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_13.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_14.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_14.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_2.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_2.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_4.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_4.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_5.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_5.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_6.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_6.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_7.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_7.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_8.jpgClick to enlarge image Triumph_Bonneville_Bobber_8.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://www.cruizem.nl/persberichten.html#sigProId57e3a06792


Veertig jaar geleden, op 1 februari 1977, startte Johan Pfeiffer zijn bedrijf Eurol. Onder zijn leiding groeide Eurol uit tot een groot internationaal oliemerk, inmiddels wereldwijd verkrijgbaar in 75 landen. Johan Pfeiffer blikt terug op 40 bijzondere jaren. Jaren waarin hij het oliemerk uitbouwde, de producten zelf ging blenden om de kwaliteit en levertijden te waarborgen. De productrange groeide uit naar een totaalassortiment smeermiddelen, technische vloeistoffen, reinigings- en onderhoudsproducten.

eurol label logo 40 jubileum


Op motorbeurs Intermot in Keulen heeft Indian 9 verschillende motoren onthuld die de line-up zullen vormen voor het modeljaar 2017. De nieuwste motor is de Scout Sixty, die in november 2015 al aangekondigd werd op EICMA. De belangrijkste toevoeging in 2017 is het Ride Command touchscreen infotainment systeem, dat standaard op de Chieftain en Roadmaster komt te zitten.

Scout Sixty
Na feedback van dealers uit heel Europa, kan de Scout Sixty aangepast worden aan de vereisten van het A2 rijbewijs. Dit omdat er veel vraag naar is van jonge, beginnende motorrijders. Er is een speciale kit beschikbaar die door de dealer kan worden geïnstalleerd, voordat de motor wordt afgeleverd. De kleuren blijven hetzelfde als vorig jaar: Thunder Black, Pearl White en Indian Motorcycle Red.

Scout
De Scout is beschikbaar in 7 verschillende kleurenschema's en dit modeljaar voor het eerst ook in two-tone kleuren. Die twee two-tones zijn Indian Motorcycle Red met Black en Brilliant Blue met Pearl White en Fireball Red Pinstripe (een verwijzing naar de Amerikaanse vlag). Bij de two-tone modellen is het Indian Scout logo vervangen door een Indian hoofdtooi-logo. De 5 andere kleurenschema's zijn: Thunder Black, Thunder Black Smoke, Burgundy Metallic, Silver Smoke en nieuw dit jaar is Ivory Cream.

Chief Classic
Vorig jaar was de Chief Classic alleen beschikbaar in Pearl White, maar dit jaar komt daar een two-tone bij: Burgundy Metallic met Thunder Black.

Chief Vintage
De Chief Vintage is dit modeljaar beschikbaar in twee nieuwe two-tones: Indian Red met Ivory Cream en Springfield Blue met Ivory Cream. Daarnaast is nog steeds de two-tone Willow Green met Ivory Cream te kiezen, of helemaal in Thunder Black.

Chief Dark Horse
De Dark Horse blijft hetzelfde als vorig jaar. Dit model staat bekend om zijn volledig zwarte uiterlijk, waar alleen wordt gespeeld met mat- en glanszwart en hier en daar een accentje chroom.

Springfield
Voor de eerste keer is de Springfield beschikbaar in two-tones, te weten: Steel Grey met Burgundy Metal en Silver Stripe, en daarnaast Springfield Blue Metallic met Star Silver. Je kunt echter ook weer kiezen voor het vertrouwde Indian Motorcycle Red of Thunder Black.

Chieftain
De Chieftain is dit modeljaar aan te schaffen in 5 kleuren, waarvan er 2 nieuw zijn. Dat zijn White Smoke en de two-tone Wildfire Red met Thunder Black. Deze kleurenschema's worden toegevoegd aan Black Pearl, Silver Smoke en de two-tone Star Silver en Thunder Black.

Chieftain Dark Horse
Blijft hetzelfde als vorig jaar, met de kanttekening dat deze motor geen Ride Command systeem heeft, zoals bij de andere Chieftain-modellen wèl het geval is.

Roadmaster
Ten slotte de Roadmaster. Deze is nu ook te bestellen in 2 nieuwe kleuren: Burgundy Metallic (met zwart leren zadel) en two-tone Willow Green met Ivory Cream (met beige leren zadel). De kleurenlijst wordt gecomplementeerd door de bekende Thunder Black, two-tone Thunder Black met Ivory Cream en two-tone Steel Grey met Thunder Black.

Springfield Blue Metallic met Star Silver

  • Click to enlarge image Chief_Classic_Burgundy_Metallic_met_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Chief_Classic_Burgundy_Metallic_met_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Chief_Classic_Pearl_White.jpgClick to enlarge image Chief_Classic_Pearl_White.jpg
  • Click to enlarge image Chief_Dark_Horse.jpgClick to enlarge image Chief_Dark_Horse.jpg
  • Click to enlarge image Chief_Vintage_Indian_Motorcycle_Red_met_Ivory_Cream.jpgClick to enlarge image Chief_Vintage_Indian_Motorcycle_Red_met_Ivory_Cream.jpg
  • Click to enlarge image Chief_Vintage_Springfield_Blue_met_Ivory_Cream.jpgClick to enlarge image Chief_Vintage_Springfield_Blue_met_Ivory_Cream.jpg
  • Click to enlarge image Chief_Vintage_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Chief_Vintage_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Chief_Vintage_Willow_Green_met_Ivory_Cream.jpgClick to enlarge image Chief_Vintage_Willow_Green_met_Ivory_Cream.jpg
  • Click to enlarge image Chieftain_Dark_Horse.jpgClick to enlarge image Chieftain_Dark_Horse.jpg
  • Click to enlarge image Chieftain_Silver_Smoke.jpgClick to enlarge image Chieftain_Silver_Smoke.jpg
  • Click to enlarge image Chieftain_Star_Silver_met_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Chieftain_Star_Silver_met_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Chieftain_Thunder_Black_Pearl.jpgClick to enlarge image Chieftain_Thunder_Black_Pearl.jpg
  • Click to enlarge image Chieftain_White_Smoke.jpgClick to enlarge image Chieftain_White_Smoke.jpg
  • Click to enlarge image Chieftain_Wildfire_Red_met_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Chieftain_Wildfire_Red_met_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Roadmaster_Burgundy_Red.jpgClick to enlarge image Roadmaster_Burgundy_Red.jpg
  • Click to enlarge image Roadmaster_Steel_Grey_met_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Roadmaster_Steel_Grey_met_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Roadmaster_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Roadmaster_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Roadmaster_Thunder_Black_met_Ivory_Cream.jpgClick to enlarge image Roadmaster_Thunder_Black_met_Ivory_Cream.jpg
  • Click to enlarge image Roadmaster_Willow_Green_met_Ivory_Cream.jpgClick to enlarge image Roadmaster_Willow_Green_met_Ivory_Cream.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Brilliant_Blue_met_Pearl_White.jpgClick to enlarge image Scout_Brilliant_Blue_met_Pearl_White.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Burgundy_Metallic.jpgClick to enlarge image Scout_Burgundy_Metallic.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Indian_Motorcyle_Red_met_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Scout_Indian_Motorcyle_Red_met_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Ivory_Cream.jpgClick to enlarge image Scout_Ivory_Cream.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Silver_Smoke.jpgClick to enlarge image Scout_Silver_Smoke.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Sixty_Indian_Motorcycle_Red.jpgClick to enlarge image Scout_Sixty_Indian_Motorcycle_Red.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Sixty_Pearl_White.jpgClick to enlarge image Scout_Sixty_Pearl_White.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Sixty_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Scout_Sixty_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Scout_Thunder_Black.jpg
  • Click to enlarge image Scout_Thunder_Black_Smoke.jpgClick to enlarge image Scout_Thunder_Black_Smoke.jpg
  • Click to enlarge image Springfield_Blue_Metallic_met_Star_Silver.jpgClick to enlarge image Springfield_Blue_Metallic_met_Star_Silver.jpg
  • Click to enlarge image Springfield_Indian_Motorcycle_Red.jpgClick to enlarge image Springfield_Indian_Motorcycle_Red.jpg
  • Click to enlarge image Springfield_Steel_Gray_met_Burgundy_Metallic.jpgClick to enlarge image Springfield_Steel_Gray_met_Burgundy_Metallic.jpg
  • Click to enlarge image Springfield_Thunder_Black.jpgClick to enlarge image Springfield_Thunder_Black.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://www.cruizem.nl/persberichten.html#sigProIdd4760177b4


Afgelopen zaterdag tijdens de Bonneville VIP Launch Party in Breda werden de finalisten voor België en Nederland van Project Street Twin bekend gemaakt. Uit de Nederlandse inzendingen ging de overwinning naar Triumph Groningen met hun prachtige “ Salt Lake Racer” en voor België trok de originele “Street Tracker” van Triumph Wevelgem aan het langste eind. De finalisten zullen het tegen elkaar opnemen voor de Benelux overwinning in een laatste stemronde die zal plaatsvinden op het Salon van Brussel en tijdens de Motorbeurs in Utrecht.

Finalist NL Saltlake Racer Triumph Groningen


De T100 en T100 Black zijn de nieuwste uitbreidingen van de nieuwe, moderne Bonneville-lijn en bouwen voort op het iconische Bonneville-karakter om te voldoen aan de huidige vraag naar motorfietsen met een combinatie van tijdloze stijl en moderne functionaliteit. De volledig nieuwe T100 en T100 Black met het 900-cc blok zijn lichter dan de T120's, gemakkelijk te besturen en met een assortiment van meer dan 150 accessoires helemaal naar smaak aan te passen. 

Geïnspireerde vormgeving 
De inspiratie is gevonden bij de legendarische '59 Bonneville en de vormgeving sluit nauw aan bij het iconische design, silhouet en karakter van het origineel. Daarom hebben de T100 en T100 Black elk duidelijk een eigen karakter, dat wordt onderstreept door de hoogwaardige afwerking en typische details van een echt iconische motorfiets. Met het karakteristieke Bonneville-silhouet en veel van de geweldige eigenschappen van de T120 zijn de nieuwe T100 en T100 Black allebei tijdloze iconen die zich prachtig hebben ontwikkeld. Van de gesculptuurde lijnen van de elegante, specifieke 14,5-liter brandstoftank tot de subtiele details van de Bonneville-carterbeschermplaat en de stijlvolle multifunctionele dubbele meters, bieden de nieuwe T100's een nieuw niveau van kwaliteit en afwerking.

De Bonneville T100 heeft talloze klassiek geïnspireerde kenmerken en schitterende details in chroom, zoals de hoogwaardige geborstelde aluminium kappen, klassieke opgeschroefde Triumph-badges die uniek zijn voor deze twee modellen, en zwaar verchroomde spiegels, spatbordbeugels, stuur en sierrand van de koplamp. Het klassieke Bonneville-profiel van de T100 is mede te danken aan het gedetailleerde, comfortabele zadel en achterzadel, die zijn afgewerkt met contrasterend stiksel en dikker schuim voor meer comfort. Naast de kwaliteitskenmerken van de T100 beschikt de T100 Black over nog meer stijl en verfijning met volledig zwarte onderdelen zoals de velgen, een dubbelwandige uitlaat in peashooterstijl met een matzwarte afwerking en zwarte motorkappen voor een absoluut unieke look.

Opvallende kleurenschema's
De Bonneville T100 wordt geleverd in twee klassiek geïnspireerde lakcombinaties:
- Aegean Blue en Fusion White met handgespoten sierlijnen
- Jet Black

De Bonneville T100 Black is verkrijgbaar in de venijnige, verfijndere kleurenschema:
- Matt Black

Goede bereikbaarheid
Twee belangrijke ontwikkelingen van de nieuwe T100-modellen zijn het nieuwe chassis en de vering, die het comfort van de berijder aanzienlijk verhogen en zorgen voor aangenamere ritten, of het nu gaat om lange reizen, dagelijks gebruik of rijden met een passagier. Dankzij de unieke, langere achtervering en cartridgevoorvorken van elk model krijgt de motorrijder een intensere maar toch ontspannen rijervaring. De T100 en T100 Black zijn beide lichter dan de nieuwe T120 en de wielbasis, vorksprong en naloop zijn korter dan de vorige generatie T100’s. Samen met een lagere zadelhoogte en een ontspannen rijhouding zijn ze daardoor beter toegankelijk voor iedere motorrijder en makkelijker te rijden dan ooit tevoren. De superieure rijeigenschappen van de T100's worden nog versterkt doordat standaard speciaal ontwikkelde Pirelli Phantom SportsComp-banden worden aangebracht, die Pirelli speciaal voor de Bonneville-familie heeft ontworpen, met meer stijfheid en profielverschillen op de voorband en een dieper profiel achter voor veilig stuurgedrag en grotere duurzaamheid.

Echte functionaliteit
Het hoge niveau van details, kwaliteit en afwerking wordt gecombineerd met een moderne functionaliteit, met onder meer technologie die is gericht op maximale controle en veiligheid voor de berijder.

Bijvoorbeeld:
- Elektronische gasklepregeling Voor een betere respons op het gas, meer gevoel, veiligheid en controle met één gasklephuis.
- ABS Dit antiblokkeerremsysteem van de nieuwste generatie brengt veiligheid en controle op een nieuw niveau, maar is niet nadrukkelijk aanwezig en nauwelijks zichtbaar.
- Inschakelbare antidoorslipregeling Deze regeling kan via het menu op het instrumentenpaneel worden ingesteld voor maximale veiligheid en comfort.
- Bekrachtigde koppeling Ontworpen voor een moeiteloze bediening van de koppelingshendel, zodat de koppeling nauwkeuriger te doseren is en je met gemak langer kunt doorrijden.
- LED-achterverlichting In het klassieke ontwerp is een opvallend lichtpatroon met een efficiënter stroomverbruik ingebouwd waarmee je uitstekend te zien bent.
- Motorstartonderbreker De nieuwe sleutel met de fraaie Triumph-badge bevat een startonderbreker met Thatcham-goedkeuring.
- USB-oplaadpunt Een oplaadpunt onder het zadel waarmee gemakkelijk essentiële apparaten op te laden zijn.
- Stijlvolle dubbele meters Bijzonder functionele meters (snelheid en toeren), waarin een slim digitaal menusysteem is verwerkt voor bediening met de vingertoppen tijdens het rijden.

Met:
- Schakelstandindicator
- Snelheidsmeter
- Twee tripmeters
- Onderhoudsindicator
- Resterende actieradius
- Brandstofpeil
- Gemiddeld en huidig brandstofverbruik
- Klok
- Instellingen tractiecontrole

Als optionele accessoires zijn onder meer cruisecontrol en handvatverwarming beschikbaar.

Opwindende prestaties
De T100 en T100 Black bieden alle kwaliteit, prestaties, functionaliteit en comfort die verwacht mogen worden van de moderne Bonneville-familie. Daarnaast worden ze aangedreven door de veelgeprezen 900-cc parallelle-twinmotor van de Bonneville met 8 kleppen en hoog koppel, die zorgt voor een beter brandstofverbruik en een vol, diep geluid uit de uitlaat. Dit blok is speciaal getuned voor een veel hoger koppel onderin en levert een maximumkoppel van 80 Nm bij 3200 t/min, een toename van 18% ten opzichte van de voorgaande Bonneville voor opwindend, intens motorrijden.

De T100-modellen hebben een verbeterde respons dankzij Triumph's elektronische gasklepregeling en een nieuwe, soepele vijftraps versnellingsbak, die ontworpen zijn voor een ontstekingsinterval van 270° met een vloeiende lineaire vermogensafgifte. Er is een geavanceerd vloeistofkoelsysteem subtiel geïntegreerd in de karakteristieke lijnen van de Bonneville, dat de emissie vermindert en het verbruik met maximaal 29% verbetert. In combinatie met het nieuwe verlengde onderhoudsinterval van 16.000 km worden de totale gebruikskosten dus aanzienlijk verlaagd.

De herkenbare dubbele geluiddempers in peashooter-stijl van de T100's zijn klassiek vormgegeven en zijn dubbelwandig uitgevoerd voor een oogstrelende afwerking en strakke lijn. Ze leveren het onmiskenbare volle geluid van een Britse twin.

Meer keus
Met een compleet assortiment van meer dan 150 accessoires kunnen motorrijders hun Bonneville T100 of T100 Black helemaal naar wens vormgeven. Voor meer comfort en praktisch nut zijn er accessoires zoals handvatverwarming, een middenbok en handsteun, en cruisecontrol. Wie lange afstanden rijdt, kan kiezen uit eersteklas opties voor bagage zoals tanktassen en zijkoffers van leer of een mix van leer en canvas.

Beschikbaarheid en prijzen
De T100 en T100 Black staan bij de officiële Triumph dealer vanaf 8 oktober. De prijzen in Nederland voor de T100 zijn vanaf € 11.000 en voor de T100 Black vanaf € 11.125, voor België is dit respectievelijk € 10.300 en € 10.425.

 2017 Triumph Bonneville T100 Black 5

Specificaties  
 BONNEVILLE T100BONNEVILLE T100 BLACK
TypeVloeistofgekoeld, 8 kleppen, bovenliggende nokkenas, parallelle twin met ontstekingshoek van 270°Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, bovenliggende nokkenas, parallelle twin met ontstekingshoek van 270°
Inhoud900 cc900 cc
Boring/slag84,6 mm x 80 mm84,6 mm x 80 mm
Compressieverhouding10,55:110,55:1
Maximumvermogen55 pk / 40,5 kW bij 5900 t/min55 pk / 40,5 kW bij 5900 t/min
Maximumkoppel80 Nm bij 3230 t/min80 Nm bij 3230 t/min
BrandstofsysteemMultipoint sequentiële elektronische brandstofinspuitingMultipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting
UitlaatVerchroomd 2-in-2-uitlaatsysteem met dubbele verchroomde geluiddempersZwart 2-in-2-uitlaatsysteem met dubbele zwarte geluiddempers
EindoverbrengingX-ringkettingX-ringketting
KoppelingKopp.bekracht. Natte platenkoppeling. Kabelverbinding.Kopp.bekracht. Natte platenkoppeling. Kabelverbinding.
Versnellingsbak5 versnellingen5 versnellingen

Youtube Video's

  • 2018 Yamaha Star Venture (USA mod...
  • 2017 Harley-Davidson Milwaukee Ei...
  • 2014 Indian Chief Classic, Chief ...
  • 2014 Yamaha Bolt 950 cruiser (Sta...
  • Victory Motorcycles: 15 Years of ...
  • Custom Motorcycle Show @ EICMA 20...
  • Headbanger Motorcycles @ 2011 EIC...
  • Harley Davidson styling team behi...
  • 2012 Harley-Davidson Line-up - Cr...
  • Harley-Davidson: Behind the scene...

Oliepeil Blogs