In Californië is Harley-Davidson aangeklaagd door een groep eigenaren omdat volgens hen de motor fout is ontworpen. Volgens de aanklagers worden de motorblokken zo heet, dat de berijders zich kunnen branden aan het blok en dat er een constant gevaar is tijdens het rijden. De claim is gelegd op alle blokken vanaf 1999. Dat wil zeggen de 88 Cubic Inch (1442cc), 96ci (1573 cc), 103ci (1687cc) en 110 ci (1802cc) Twin Cam blokken.

Harley Davidson 103 Cubic Inch TwinCam Fat Bob 2016


Harley-Davidson heeft in Amerika opnieuw de trademark rechten op de naam "Sport Glide" aangevraagd. Dit kan inhouden dat Harley-Davidson terugkomt met de Sport Glide, die ook op de markt was tussen 1984 en 1993. Deze Dyna met harde zijkoffers en een volle kuip is in 1993 voor het laatst gebouwd en daarna nooit meer in Harley's gamma opgenomen. Met deze naam doen ze vermoeden dat er wederom een Dyna komt om serieuze kilometers mee te maken. Met volle kuip, harde koffers en een duo zit. Natuurlijk is nog niets zeker, maar vaak zien wij een jaar na het aanvragen van de rechten op een merknaam daadwerkelijk een motor met die naam op de markt komen. Natuurlijk zal de kuip gerestyled worden en wat meer van deze tijd zijn, net als Harley-Davidson heeft gedaan met de Road Glide na jaren van afwezigheid.

 harley davidson FXRT sport glide 1984


Zijkleppers, kopkleppers, openliggende kleppen met klepstoters en klephevels, kickstarters met fietspedalen, ééncilinders, boxers, luchtgekoelde Indians en zelfs een verdwaalde watergekoelde DKW. Hendersons, NSU’s, Clevelands, Peugeots en zelfs enkele vooroorlogse Harleys. Sommigen gerestaureerd op een manier waar William en Arthur toentertijd een puntje aan konden zuigen. Anderen nog met de originele lak uit 1929.

VMC MCNH 3 juli 2016


Gisteravond is in Cut Throat Barbershop Amsterdam, West Coast Motors uit Alkmaar verkozen tot de winnaar van de Benelux Battle of the Kings competitie. In juni zullen zij voor de Europese titel strijden met hun Harley-Davidson XLR Competition op het Wheels and Waves festival in Biarritz, Frankrijk.

 Winnaar Battle of the Kings Benelux


In Amerika heeft Yamaha een nieuw model onthuld in de vorm van de SCR950, waarbij de aanduiding "SCR" staat voor scrambler. De basis voor dit model is de XV950 Bolt, de lichte cruiser die ook al de basis vormt voor de XV950 Racer, die meer als café racer wordt gebracht. De aandrijving voor deze drie modellen komt van een 60 graden V-Twin met 942 cc cilinderinhoud. De SCR950 onderscheidt zich van de XV950 Bolt en Racer door de spaakwielen, een andere koplamp zonder flyscreen, een platter, langer zadel en een ander zijschild. De prestaties (52 PK, 79,5 Nm) blijven hetzelfde. Met een rijklaar gewicht van 248 kilo is de SCR 3 kilo lichter dan de Racer en wijkt de balhoofdhoek minimaal af. Verder zijn alle afmetingen gelijk. De SCR wordt leverbaar in Vivid Red Cocktail en Dark Bluish Metallic Grey.

2017 Yamaha SCR950 scrambler


Elke Harley-Davidson dealer heeft een in-house Custom King. Een fantastische customizer, monteur en kunstenaar. Ieder van hen heeft een 2016 Iron 883 gekregen. De opdracht? Creëer een uniek meesterwerk. De fans hebben gesproken en wij hebben geluisterd. Kijk welke van onze 200 gecustomizede Iron 883's door zijn naar de volgende ronde. Onze gespecialiseerde jury gaat nu bepalen welke van deze waanzinnige dealer-gebouwde customs de eindstrijd mogen uitvechten. Jouw favoriet kan zomaar op weg zijn naar de Europese finale op het Wheels and Waves festival in juni.

Op 20 mei wordt in Amsterdam de finale gehouden van de Harley-Davidson Custom Kings Benelux competitie. De winnaar zal doorstromen naar de Europese finale die dit jaar in Biarritz wordt gehouden tijdens het Wheels & Waves festival. De drie finalisten zijn West Flanders, Motor Saloon en West Coast Motors.
Wij van Cruizem zijn aanwezig om verslag te doen van dit lifestyle event waarbij de Benelux finale zal plaats vinden.

Harley Davidson Custom Kings Finalists Benelux


Door de redactie van Testmotor is de 2016 Harley-Davidson Fat Bob getest. De conclusie lees je hieronder, de hele test, inclusief foto's, vind je op Testmotor.nl

Conclusie: "De Harley-Davidson Fat Bob daagt je uit om anders te rijden met een Harley dan je normaliter doet. Met deze Fat Bob kun je serieus gas geven en lekker spelen. Het blok voelt goed en krachtig aan, maar trilt wel veel. Dit merk je ook bij het rijden. Het stuurgedrag is zeer goed en verrast positief. De motor is behendig en wendbaar. Naast de goede rijeigenschappen heeft de motor een stoer uiterlijk en is het een echte blikvanger. De afwerking laat hier en daar wat te wensen over en de versnellingsbak laat je flink zoeken naar de neutraal. De zithouding is prettig, een goed zadel, forward controls die goed aanvoelen en het stuur op een comfortabele hoogte. De bediening van de knoppen voelt degelijk. Op de snelweg gaat het al snel vervelen, omdat je meer dan genoeg vermogen hebt, maar het niet echt kunt benutten door de volle rijwind op het bovenlichaam. Al met al is de Harley-Davidson Fat Bob een motor met een hoge fun factor, maar dan wel op de binnendoor wegen."

Link Testmotor: Test 2016 Harley-Davidson Fat Bob

2016 Harley Davidson Fat Bob


Nadat wij konden melden dat Indian de Chieftain Dark Horse heeft onthuld, een bagger die gemaakt is om makkelijk te kunnen customizen, en waar veel chroom is vervangen voor zwarte onderdelen hebben wij nu een megagallery van deze nieuwe Indian.

Indian Chieftain Dark Horse Left

  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_1.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_1.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_10.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_10.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_11.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_11.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_12.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_12.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_13.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_13.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_14.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_14.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_15.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_15.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_2.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_2.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_3.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_3.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_4.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_4.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_5.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_5.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_6.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_6.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_7.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_7.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_8.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_8.jpg
  • Click to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_9.jpgClick to enlarge image Indian_Chieftain_Dark_Horse_9.jpg
  •  


Oliepeil Blogs