Wat krijg je als je een steracteur en ervaren motorbouwer bij elkaar zet? Nou, zoiets als dit dus. Keanu Reeves en Gard Hollinger vonden elkaar in hun visie op motoren en besloten een project te beginnen. De Arch KRGT-1 is het resultaat van hun samenwerking.

KRGT 1

Wat veel mensen misschien niet weten, is dat Keanu Reeves (bekend van o.a. The Matrix en The Devil’s Advocate) een fervent motorrijder is. Hij heeft in zijn hele leven twee auto’s gehad en vervoert zichzelf het liefst per motor. Ook op weg naar de filmset dus. Deze Canadees begon ooit op een Kawasaki 600 Enduro en kwam daarna in zijn Norton-periode. Toen hij veel weg was van huis om op locatie te filmen, begon hij de gewoonte om op elke plek een motor te kopen en die weer te verkopen als de shoot klaar was. Zo is hij eigenaar geweest van een Suzuki GS1100E, een Suzuki GSX-R750, een BMW 750 uit ’74, een Kawasaki KZ 900, een Harley-Davidson Shovelhead en een Moto Guzzi. Niet zomaar een filmster dus die zijn naam verbindt aan een product.

Gard Hollinger groeide op in Los Angeles, waar hij op 8-jarige leeftijd zijn eerste motortje bereed: een Purple Taco mini bike. Daarna kwamen de echte motoren; vooral dirt bikes om op te racen. Door het racen moest er ook vaak gerepareerd worden, dus leerde hij snel hoe de motor er van binnen uitzag. Hij bleef zichzelf dingen aanleren en haalt zijn inspiratie uit mensen, kunst, architectuur en klassieke motoren. Hollinger neemt ruim de tijd om de motoren zo te bouwen totdat alles klopt door steeds van een afstandje te kijken en daarna weer verder te gaan met polijsten en perfectioneren, zoals een kunstschilder dat zou doen.

KRGT 2

De KRGT-1 (Keanu Reeves GT-1) wordt volledig gebouwd in, en met onderdelen uit LA. Het heeft een 45 graden V-Twinmotorblok dat 2032 cc levert, waarvoor Arch samenwerkte met S&S uit Milwaukee, Wisconsin. Zij bouwen Harley-Davidsonblokken na en verbeteren ze. Door het gedraaide motorblok in combinatie met een valstroom inductiesysteem, heeft de berijder meer ruimte om zijn benen kwijt te kunnen. De motor is gekoppeld aan een aandrijflijn met 6 versnellingen. Er kan ongeveer 19 liter in de tank waarmee maximaal zo’n 335 km gereden kan worden.
Dan het uiterlijk: getracht is klassiek en modern te combineren. De motor is in elkaar gezet met state-of-the-art productietechnieken, waarbij onderdelen multi-functioneel zijn weggewerkt in het design. Hierdoor is ook het gewicht (244 kg) beperkt. De digitale instrumentatie is een Motogadget Motoscope. Er zijn veel opties beschikbaar, van accessoires tot verschillende kleuren spuitwerk.

Prijskaartje? Voor 75.000 dollar is deze machine van jou. Oja, je moet dan nog wel een borg van 15.000 dollar overhandigen bij het bestellen. Meer specificaties op archmotorcycles.com.

KRGT 3

  • Pinterest

Plaats reactie

BeveiligingscodeVernieuwen

Youtube Video's

  • 2017 Harley-Davidson Milwaukee Ei...
  • 2014 Indian Chief Classic, Chief ...
  • 2014 Yamaha Bolt 950 cruiser (Sta...
  • Victory Motorcycles: 15 Years of ...
  • Custom Motorcycle Show @ EICMA 20...
  • Headbanger Motorcycles @ 2011 EIC...
  • Harley Davidson styling team behi...
  • 2012 Harley-Davidson Line-up - Cr...
  • Harley-Davidson: Behind the scene...
  • Kawasaki Vulcan VN2000 Classic Cr...

Oliepeil Blogs